
 

Media Update Page 1 

 

 

Media Update 24 Ιανουαρίου 2016 

 

Επικυρώθηκε κι άλλο πρόστιμο, 500.000 ευρώ, από το ΣτΕ στον Alpha 

Για τις καταγγελίες Τριανταφυλλόπουλου σε βάρος του Συνασπισμού 

Όχι 1,5 εκατ. ευρώ αλλά 2 εκατ. ευρώ αναγκάστηκε να πληρώσει ο τηλεοπτικός σταθμός 

Alpha στο Ελληνικό Δημόσιο για πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο παρελθόν. Η 

προσπάθεια απόρριψης των σχετικών αποφάσεων έπεσε στο κενό μετά τις αποφάσεις 

του ΣτΕ το 2015 και τις πρώτες μέρες του 2016. 

Στο διαδίκτυο γινόταν λόγος για δύο σημαντικές αποφάσεις, που στοίχισαν στον 

τηλεοπτικό σταθμό 1,5 εκατ. ευρώ, αλλά όπως προκύπτει είναι τρεις, και η τρίτη είναι η πιο 

σοβαρή. Με την 1658/2015 απόφασή του, το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ κρίνει πως είναι νομίμως 

αιτιολογημένη η κύρωση του ΕΣΡ, καθώς κατά τη διάρκεια Δελτίου Ειδήσεων 

δημοσιογράφος αναφέρθηκε σε συγκεκριμένο περιστατικό χρηματισμού, με το οποίο 

αμφισβητείται ουσιαστικά η πολιτική ακεραιότητα των βουλευτών, χωρίς όμως να γίνει 

επίκληση συγκεκριμένων στοιχείων. Το ΣτΕ έκρινε πως παραβιάστηκαν οι κανόνες 

δεοντολογίας, σύμφωνα με τους οποίους τα μεταδιδόμενα γεγονότα πρέπει να είναι 

αληθή, να μη μεταδίδονται με τη μορφή πληροφορίας αν δεν έχουν ελεγχεί και να 

παρουσιάζονται με προσοχή και αίσθημα ευθύνης. Η καταγγελία είχε γίνει το 2006 από 

τον τότε Συνασπισμό και το ΕΣΡ είχε επιβάλει πρόστιμο 500.000 ευρώ, ύστερα από 

διάλογο που είχε ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, σχολιαστής τότε του δελτίου, με τον 

Δημήτρη Παπαδημούλη, βουλευτή του κόμματος. 

Το ΣτΕ με την 196/2016 απόφασή του επικύρωσε τα δύο πρόστιμα που είχε επιβάλει το 

ΕΣΡ, συνολικού ύψους 1,5 εκατ. ευρώ. Το πρώτο, ύψους 1 εκατ. ευρώ, ήταν για την 

παράνομη δανειοδότηση του σταθμού από τον επιχειρηματία Δ. Κοντομηνά, καθώς ο 

νόμος 3166/2003 προέβλεπε ότι η χορήγηση από τους μετόχους δανείων σε τηλεοπτική 

εταιρεία απαγορεύεται να υπερβαίνει το 5% του μετοχικού κεφαλαίου της, ποσοστό που 

στη συνέχεια μειώθηκε σε 1%.  Ο Δ. Κοντομηνάς κατά τα έτη 2002 – 2004 είχε δανείσει την 

τηλεοπτική εταιρεία πάνω από το επιτρεπόμενο όριο. 

 

 

Flash News 

Σε ανακοίνωσή του ο Alpha διευκρίνιζε πως «η απόφαση αυτή του ΣτΕ αφορά απόφαση 

του ΕΣΡ που εκδόθηκε προ δεκαετίας (Μάρτιος 2006) και της οποίας τα δεδομένα 

ανάγονταν σε νομοθετικό πλαίσιο που ήδη από το 2007, μετά την έκδοση του ν.  

 



 

Media Update Page 2 

 

 

3592/2007, δεν υφίσταται». Επίσης, ότι «το καταλογισθέν από το ΕΣΡ πρόστιμο είχε ήδη 

εξοφληθεί στο ακέραιο από τον σταθμό μας πολλά χρόνια πριν από την έκδοση της 

πρόσφατης απόφασης του ΣτΕ». 

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μαρία Σπυράκη έθεσε θέμα ότι ο νόμος της τηλεοπτικής 

αδειοδότησης δημιουργεί «περιορισμούς και υποχρεώσεις» και «μεταφέρει την 

αρμοδιότητα της αδειοδότησης από το ΕΣΡ στον υπουργό», όπως και για τον ρόλο της 

ΕΡΤ ΝΕΤ. Ο αρμόδιος Επίτροπος απάντησε αναλυτικά μεν, διφορούμενα δε. Αφενός, 

δήλωσε πως η ύπαρξη Ανεξάρτητης Αρχής για τα οπτικοακουστικά είναι θέμα της κάθε 

χώρας-μέλους και, αφετέρου, επιβεβαίωσε ότι η Κομισιόν παρακολουθεί το ζήτημα, αλλά 

δεν είναι ώρα να παρέμβει! Αυτή τη διφορούμενη απάντηση του Επιτρόπου τη διάβασαν 

διαφορετικά η ΝΔ με τους καναλάρχες και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Τα ιδιωτικά κανάλια 

είδαν πως η Κομισιόν βάζει φρένο στην τηλεοπτική αδειοδότηση, ο δε Νίκος Παππάς πως 

η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικαιώνει την ελληνική κυβέρνηση! 

Δεν θα επιχειρήσει να βάλει ελεύθερο κανάλι free to air o OTE TV, δήλωσε ο πρόεδρος – 

διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μιχάλης Τσαμάζ, απαντώντας σε ερώτηση για το αν 

θα ακολουθήσει το σχέδιο που έχει στα σκαριά η πλατφόρμα της Nova. Ο ΟΤΕ TV 

παρουσίασε το νέο κανάλι ΟΤΕ History, που ξεκίνησε στις 22 Ιανουαρίου, 

ανακοινώνοντας πως θα επιδιώξει συνεργασία και με την ΕΡΤ, για την αγορά υλικού από 

το πλούσιο αρχείο της. Πριν από λίγο καιρό η ΕΡΤ ανακοίνωσε τον επίσημο τιμοκατάλογο 

με τις αναλυτικές χρεώσεις για τη λήψη οπτικοακουστικού υλικού από το αρχείο της. 

Επίσης, ο OTE TV παρουσίασε τη νέα του υβριδική πλατφόρμα, που επιτρέπει το 

«πάντρεμα» του δορυφορικού σήματος με το internet, παρέχοντας περισσότερες 

υπηρεσίες στον χρήστη μέσα από τον αποκωδικοποιητή που διαθέτει. 

Το ποσόν των 546.091,15 ευρώ καλείται να πληρώσει ο ΟΤΕ στο Ελληνικό Δημόσιο ως 

τέλη χρήσης συνδρομητικής τηλεόρασης για το 2015. Ο προσδιορισμός έγινε με βάση 

τον ισολογισμό χρήσης της ΟΤΕ ΑΕ του 2014, επί των ακαθάριστων εσόδων του κλάδου 

ΟΤΕ TV, με συντελεστή 1%, όπως ορίζεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης με το 

Ελληνικό Δημόσιο, η οποία υπεγράφη το 2010 από τον τότε υπουργό Τηλέμαχο Χυτήρη 

και τον πρόεδρο – διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΤΕ Μιχάλη Τσαμάζ. Η χρέωση του τέλους 

είναι κλιμακωτή. Ξεκινάει από το 0,5% και φτάνει στο 3,5% στα 15 χρόνια ισχύος της 

άδειας. 

Στα 3.300.000 ευρώ ανέρχεται η επιχορήγηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για το δημοτικό 

συγκρότημα ραδιοφώνου και τηλεόρασης TV 100 και Ράδιο 100. Ο συνολικός 

προϋπολογισμός για το 2016, που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, ανέρχεται σε 3.745.000 

ευρώ και είναι απόλυτα ισοσκελισμένος. Για τη μισθοδοσία του προσωπικού εγκρίθηκε 

κονδύλι ύψους 2.270.000 ευρώ. Υπάρχει επίσης το ποσόν των 120.000 ευρώ για αμοιβές 

συμβάσεων έργου, μεταξύ των οποίων και του γενικού διευθυντή και του οικονομικού 

συμβούλου. Για το πρόγραμμα σε τηλεόραση και ραδιόφωνο έχουν προϋπολογιστεί  

 



 

Media Update Page 3 

 

 

120.000 ευρώ, ενώ 90.000 ευρώ είναι τα έξοδα για φορείς, όπως η Digea για τη μετάδοση 

του ψηφιακού σήματος, η Nielsen για τη μέτρηση τηλεθέασης και η ΕΕΤΤ. 

Με τον Alpha συζητά τώρα ο Πέτρος Κωστόπουλος προκειμένου να επιστρέψει στον 

τηλεοπτικό αέρα με βραδινή εκπομπή. 

Δεκαοχτώ αιτήσεις συγκέντρωσε η ΕΡΤ για τις θέσεις των γενικών διευθυντών 

Ενημέρωσης και Προγράμματος, του εμπορικού διευθυντή, του συντονιστή του Τρίτου 

Προγράμματος και του καλλιτεχνικού διευθυντή των Μουσικών Συνόλων. Στο μεταξύ 

δείχνει να έχει ανταπόκριση η στροφή που επιχειρεί η ΕΡΤ στα βρετανικά προγράμματα 

παραγωγής του BBC, ενώ μετά τα μεσάνυχτα η ΕΡΤ1 μεταδίδει ντοκιμαντέρ για οικονομικά 

σκάνδαλα και θέματα αιχμής. 

 

 

Εφημερίδες 

 
Τρεις οι κερδισμένοι... Με συν 14.560 φύλλα έκλεισε η περασμένη Κυριακή, καθώς από 

366.040 φύλλα που πούλησαν στις 10/1 οι κυριακάτικες πήγαν στα 380.600. Οι 

κερδισμένες ήταν το «Βήμα» με συν 9.610 φύλλα, η «Κόντρα» με 3.970 και η «Δημοκρατία» 

με 3.720, ενώ ο «Ριζοσπάστης» υποχώρησε κατά 5.680 φύλλα. Θα κέρδιζε το στοίχημα 

όποιος ποντάριζε πως η «Real News» θα πουλούσε τα ίδια ακριβώς φύλλα (60.250) που 

είχε δώσει την προηγούμενη Κυριακή. Η «Αυγή» έχει πέσει, είναι κάτω από τα 5.000 φύλλα, 

με την κυκλοφορία της τις δύο τελευταίες Κυριακές να είναι στα 3.670, και αυτό θα πρέπει 

να προβληματίσει τον ΣΥΡΙΖΑ.  

 

Μπρος – πίσω... 

Κέρδισε 7.067 φύλλα η «Καθημερινή» στις 10/1, καθώς από 60.180  που είχε πουλήσει στις 

3/1, ανέβηκε στα 67.247. Η συνολική κυκλοφορία των κυριακάτικων εφημερίδων στις 

10/1, μαζί με τις πωλήσεις της «Καθημερινής», ήταν 432.577 από 392.595 που είχαν στις 

3/1, ήτοι 39.982 φύλλα περισσότερα. Να σημειώσουμε ότι ο μέσος όρος κυκλοφορίας 

των κυριακάτικων τον Δεκέμβριο ήταν 434.563 φύλλα, 1.986 περισσότερα από τις 

πωλήσεις στις 10/1. 

 

 

 

 



 

Media Update Page 4 

 

 

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ 17/1/2016 

(κυκλοφορίες πανελλαδικά)  

 

«Πρώτο Θέμα»: 100.230 

«Το Βήμα»: 76.300 

«Έθνος»: 72.230 

«Real News»: 60.250 

«Δημοκρατία»: 20.070 

«Τύπος»: 16.790 

«Ριζοσπάστης»: 12.070 

«Kontra News»: 10.150 

 

 

Ραδιοτηλεοπτικά 

 
Σταθερά πρώτος ο ΑΝΤ1. Με 16,5% την περασμένη εβδομάδα (11-17 Ιανουαρίου) ο ΑΝΤ1 

διατήρησε την πρώτη θέση, ενώ ο Alpha με 14,8% έμεινε περίπου στα ίδια επίπεδα. 

«Ανάσα» για το Mega που ανέβηκε στο 12,2%, ενώ το Star κέρδισε πόντους και έφτασε 

στο 10,3%. Απώλειες για τον ΣΚΑΪ ο οποίος υποχώρησε στο 8,9%, ενώ το E-TV ανέβηκε 

στο 7,9%. Κι άλλες απώλειες για την ΕΡΤ1 στο 4,7%, σταθερή η ΕΡΤ2 με 2% και το 

Μακεδονία TV με 1,1%. 

 

Εβδομαδιαία θεαματικότητα 

 11 – 17/1/16 4 -10/1/16 

ANT1 16,5% 15,3% 

ALPHA 14,8% 14,9% 

MEGA 12,2% 11,7% 

STAR 10,3% 9,8% 

ΣΚΑΪ 8,9% 9,3% 

Ε-TV 7,9% 7,6% 

ΕΡΤ1 4,7% 5% 

ΕΡΤ2 2% 2% 

MAK TV  1,1% 1% 

ΠΗΓΗ: NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT 

 

Πρώτος με 161αστάθμιστες απαντήσεις ο Real FM και τη βδομάδα 12-18/1/2016. 

Δεύτερος ο Μελωδία με 118 και τρίτος ο ΣΚΑΪ με 110. Ο Easy είναι η μεγάλη έκπληξη με 

104 απαντήσεις, ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση, έναντι 103 του Athens DJ. 


